‘’...Ας επιστρέψουμε όμως στο δολοφονικό, ρατσιστικό και μισαλλόδοξο γεγονός του Σαββάτου. Ασφαλώς θεωρούμε την ελλαδική Εκκλησία και τα πολιτικά της ακροδεξιά δεκανίκια -κόμματα, αποκόμματα και λοιπούς αργυρώνητους- ως ηθικούς αυτουργούς της επίθεσης. Οι απόψεις τους για τους ανθρώπους με διαφορετική σεξουαλικότητα, όλο αυτό το μίσος που εκφράζουν με κάθε τους λέξη (γραπτή και προφορική) όχι μόνο για τους ομοφυλόφιλους, αλλά για κάθε έναν από εμάς, που δεν χωρά ή περισσεύει στην προκρούστια κλίνη τους, γίνονται οι «πατέρες» και «νονοί» των αγελαίων προβάτων.
Επιστρέφουμε «πίσω» λοιπόν; Στην δεκαετία του ’50 και του ’60, που οι ένστολοι δολοφόνοι, συνεπικουρούμενοι από «ευυπόληπτους πολίτες», ξυλοφόρτωναν και ψαλίδιζαν τα μπατζάκια όσων νέων φορούσαν μπλουτζίν κι άκουγαν ροκ εντ ρολ; Ή ίσως στα τέλη του ’70 (και αρχών ’80), όπου, συχνά πυκνά, στην θέα νεαρών με κούρεμα μοϊκάνα κι ανάλογη ένδυση, οικοδόμοι τόσο του ΚΚΕ, όσο και της ακροδεξιάς, τους ξυλοφόρτωναν «για παραδειγματισμό»; Σίγουρο πάντως είναι πως, όταν οι εμπειρίες μάς οδηγούν διαρκώς στην νοσταλγία, κατευθυνόμαστε με ακρίβεια σε έναν έντονα πολιτικοποιημένο συντηρητισμό, με καθαρά εξουσιαστική βάση.
Και για όσους θεωρούν πως όλο αυτό δεν τους αφορά, ας σκεφτούν πως η προκρούστεια αυτή κλίνη έχει θέση και για την δική τους αφεντιά. Ο παραλαβάνος (κάθε πολιτικής εξουσίας) θα σε στοχοποιήσει σήμερα γιατί δεν του αρέσουν οι ερωτικές σου επιλογές ή αυτό που φοράς, αύριο θα κάνει ακριβώς το ίδιο γιατί δεν γουστάρει το πώς μεγαλώνεις τα παιδιά σου, ότι δεν θέλεις να κάνεις «εμβόλιο», ότι ζεις σε δεντρόσπιτο, ότι γέρασες, ότι είσαι φτωχός, ανάπηρος, ότι έχεις διαφορετικό χρώμα, διαφορετικές απόψεις ή οτιδήποτε...’’
- ΠΥΡΓΙΤΑΙ
Η πανάρχαια καταγωγή του Καρναβαλιού
Το Καρναβάλι σηματοδοτεί ένα τέλος και μια καινούρια αρχή: το τέλος του χειμώνα και την αρχή της άνοιξης. Είναι ένα μεταίχμιο, ένα σημείο μεταβατικό, ανάμεσα σε δύο εποχές. Κι όπως συχνά συμβαίνει στις παραδόσεις των λαών, οι άνθρωποι νιώθουν την ανάγκη να τιμήσουν αυτά τα σημεία σταθμούς, ντύνοντάς τα με πλήθος έθιμα, δοξασίες και τελετουργίες. Αυτή την ανάγκη τη βλέπουμε ήδη από την αρχαιότητα, όπως βλέπουμε και πολλά από τα στοιχεία που περιλαμβάνουν τα παραδοσιακά Καρναβάλια. Αναζητώντας τις αρχαίες ρίζες του Καρναβαλιού, θα ανακαλύψουμε το βαθύτερο νόημα κάποιων εθίμων, που με πείσμα επιβιώνουν ή αναβιώνουν μέσα στους αιώνες, φέρνοντας κοντά μας κάτι από τη μαγεία και το μυστήριο άλλων εποχών.
Αν θέσουμε το ερώτημα ποιος είναι ο θεός του Καρναβαλιού, η απάντηση είναι σαφής: ο Διόνυσος. Είναι ο θεός του κρασιού και του γλεντιού, των αστείων πειραγμάτων, του εκστατικού χορού, αλλά και της μεταμφίεσης. Είναι ακόμη μια μορφή κατεξοχήν ερωτική. Κι αν πάμε πίσω στο χρόνο, θα δούμε ότι πράγματι τις μέρες αυτές στην αρχαία Αθήνα και αλλού γιόρταζαν μια γιορτή βακχική: τα Ανθεστήρια.
Ανθεστήρια και Ψυχοσάββατα
Ο Διόνυσος είναι ένας θεός που εξάπτει τη φαντασία: γονιμικός και μανιοδότης, γυναικείος και φαλλικός συνάμα. Αγαπάει τα όρη και τα δάση, την άγρια Φύση. Συχνά εμφανίζεται ζωόμορφος και κερασφόρος. Είναι ακόμη προστάτης της δημοκρατίας, της ελευθερίας, της έκστασης…
Η στενή σχέση του Διόνυσου με τη γη μας ενδιαφέρει άμεσα, μια που το Καρναβάλι έχει τις ρίζες του σε πανάρχαιες τελετές γονιμότητας. Άλλωστε, τα Ανθεστήρια, όπως μαρτυρεί το όνομά τους, είναι μια γιορτή των λουλουδιών, της Φύσης που ξαναγεννιέται καθώς ο χειμώνας τελειώνει και πλησιάζει η άνοιξη. Γιορταζόταν από τις 11 ως τις 13 του σεληνιακού μήνα Ανθεστηριώνα, που αντιστοιχεί περίπου στο δικό μας Φεβρουάριο.
Τη δεύτερη μέρα της γιορτής, που ονομαζόταν Χοές, συνήθιζαν να στεφανώνουν τα τρίχρονα παιδιά με λουλούδια. Όπως μαρτυρεί ο Παναγής Λεκατσάς, ο οποίος έχει γράψει μια εκπληκτική μελέτη για το Διόνυσο, «το Στεφάνωμα είναι επαφή με τη βλάστηση, που ενσωματώνει τη δύναμη της ανανεούμενης Ζωής, κι η επαφή τούτη είναι γνώριμη μυητική πράξη».
Υπήρχε μάλιστα το έθιμο ο θεός, ή μάλλον το άγαλμά του, να καταφτάνει στο ιερό του μέσα σε ένα καράβι. Μια αρχαία αγγειογραφία που απεικονίζει τη σκηνή αυτή τον παρουσιάζει να κρατάει στο χέρι λουλούδι. Άλλωστε, ο ίδιος είχε και τους τίτλους Άνθιος, Ανθιστήρ και Μελανθίδης. Και μια που μιλήσαμε για τον ερχομό του Βάκχου μέσα σε καράβι, ας δούμε και ένα αντίστοιχο έθιμο που υπάρχει σήμερα: στο Καρναβάλι της Αιδιψού ο Καρνάβαλος φτάνει στην παραλία μέσα σε μια βάρκα.
Το γονιμικό χαρακτήρα των Ανθεστηρίων φανερώνουν και οι συνήθειες της τρίτης μέρας της γιορτής, που ονομαζόταν Χύτροι. Οι χύτροι είναι τα πήλινα αγγεία μέσα στα οποία μαγείρευαν την πανσπερμία, ένα πλήθος από σπόρους. Αυτή προσφερόταν στα πνεύματα των νεκρών και στο συνοδό τους, το χθόνιο Ερμή.
Αυτή η συνήθεια εύκολα μας θυμίζει ένα στοιχείο της νεοελληνικής παράδοσης. Η πανσπερμία δεν είναι άλλη από τα σημερινά κόλλυβα, που προσφέρονται στις νεκρές και τους νεκρούς τα Ψυχοσάββατα. Δεν είναι τυχαίο ότι το δεύτερο Σάββατο των Αποκριών θεωρείται Ψυχοσάββατο. Την ημέρα των Χύτρων πιστευόταν οι ψυχές γυρίζουν για λίγο στον επάνω κόσμο.
Παρόμοια έθιμα συναντάμε και σε άλλους λαούς. Στην Αγγλία την τελευταία μέρα του Οκτωβρίου γιορτάζεται το Χαλογουίν, που συνδυάζει το αποκριάτικο στοιχείο της μεταμφίεσης με την πεποίθηση ότι εκείνη την ημέρα τα πνεύματα των νεκρών ανεβαίνουν για λίγο στη γη. Αυτά βέβαια είναι καθαρά παγανιστικά στοιχεία, όπως και το Καρναβάλι. Έχουν τις ρίζες τους στα έθιμα των κελτικών λαών.
Μαινάδες και μασκαράδες
Σε διάφορους διονυσιακούς μύθους και τελετουργίες υπάρχει το στοιχείο της μεταμόρφωσης ή της μεταμφίεσης, που αποτελεί και βασικό χαρακτηριστικό της Αποκριάς. Μπορούνε λοιπόν να αντιληφθούμε ότι αρχικά δεν ήταν ένας αστεϊσμός, όπως σήμερα, αλλά κάτι πολύ βαθύτερο. Μέσα στο πλαίσιο της τελετουργίας, οι άνθρωποι ένιωθαν ότι πραγματικά ενσάρκωναν αυτό το οποίο αντιπροσώπευε η μεταμφίεσή τους. Η ίδια η γονιμική ενέργεια της Φύσης περνούσε μέσα στους λατρευτές και τις λατρεύτριες, τους ιερείς και τις ιέρειες, που ντύνονταν με δέρματα ζώων, όπως οι Μαινάδες.
Το στοιχείο της ζωομορφικής μεταμφίεσης το συναντάμε από πολύ παλιές εποχές. Για παράδειγμα, στη νότια Γαλλία, στο σπήλαιο Tρεις Aδελφοί (Trois Frères), ανακαλύφθηκε μια παλαιολιθική απεικόνιση ενός άνδρα μασκαρεμένου σε ελάφι. Αγαλματάκια της νεολιθικής περιόδου παρουσιάζουν ανθρώπινες μορφές που φορούν μάσκες με μορφή ζώων.
Εικάζεται ότι διάφοροι μύθοι και απεικονίσεις των ιστορικών χρόνων που σώθηκαν ως εμάς ενδέχεται ν’ αποτελούν διαστρεβλωμένες μορφές πανάρχαιων τελετουργιών. Οι Κένταυροι, για παράδειγμα, μπορεί αρχικά να ήταν άντρες μεταμφιεσμένοι σε άλογα. Οι Σάτυροι ίσως να ήταν λατρευτές με τραγόμορφη αμφίεση, ενώ ο Μινώταυρος μπορεί κάποτε να ήταν ένας κρητικός ιερέας που έφερε τη μάσκα του ιερού ταύρου.
Ζωομορφικές μεταμφιέσεις βλέπουμε και σήμερα σε διάφορα παραδοσιακά Καρναβάλια, όπως στη Σκύρο: εκεί η φορεσιά του τσοπάνη συνδυάζεται με την προβιά της μάσκας και τα κουδούνια που κρέμονται στη μέση. Η λαογραφική έρευνα ανάγει το έθιμο αυτό στο 19ο αι., όμως μοιάζει ν’ αποτελεί απόηχο πολύ παλιότερων συνηθειών. Μας δείχνει τη δύναμη που έχουν κάποια παραδοσιακά στοιχεία, όπως η μεταμφίεση με στοιχεία ζωώδη και ο χορός. Παρόμοια φαινόμενα παρατηρούμε και σ’ άλλα μέρη της Ελλάδας. Ένα παράδειγμα είναι οι «Αρκούδες», δρώμενο που τελείται στο Βώλακα του νομού Δράμας στις 8 Ιανουαρίου.
Ανακαλύπτοντας ξανά το Διόνυσο
Πάρα πολλά αρχέγονα στοιχεία παραμένουν ζωντανά σε διάφορα μέρη της χώρας μας. Για παράδειγμα, το φαλλικό στοιχείο, που παραπέμπει στη γονιμική ιδιότητα του Βάκχου, διατηρείται ακόμη σε ορισμένα παραδοσιακά Καρναβάλια, όπως στον Τύρναβο και στην Αγία Άννα της Εύβοιας. Αναβιώσεις των αρχαίων Φαλληφορίων έχουν τελεστεί και στην πόλη των Αθηνών από οργανώσεις που έχουν αναφορά στην ελληνική πολυθεϊστική θρησκεία.
Συμμετέχοντας σε διονυσιακού τύπου δρώμενα μπορεί κανείς να νιώσει την αρχετυπική τους ενέργεια, αλλά και την κάθαρση που προσφέρουν, απελευθερώνοντας καταπιεσμένα συναισθήματα. Άλλωστε, η κάθαρση υπήρξε βασικό συστατικό του αρχαίου δράματος, το οποίο προήλθε από τις διονυσιακές γιορτές. Ο “Ελευθερεύς Διόνυσος” είναι εκείνος που μας απελευθερώνει από τα δεσμά μας, από τα πρέπει και τα μη, σπάζοντας τα στερεότυπα και τα ταμπού για να μας διδάξει έναν άλλο τρόπο ύπαρξης. Γιατί η ελευθερία και ο έρωτας είναι αναπόσπαστα στοιχεία του Καρναβαλιού και του βακχικού πνεύματος…
Βιβλιογραφία
«Ιωάννης-Παρμενίδης Μπουσίου: Φαλληφόρια, οι αρχαίες ρίζες του Καρναβαλιού», http://www.metafysiko.gr/?p=8234
Λεκατσάς, Παναγής, Διόνυσος, Καστανιώτη, Aθήνα 1999
“Dionysos Cult 1: Anthesteria Festival of Athens,” Theoi Project, http://www.theoi.com/Cult/DionysosCult.html
πηγή: https://hmeenee.com/2015/02/21/karnavali/
Ξεχάστε το Halloween, ετοιμαστείτε για το Ελβετικό Καρναβάλι!
Το Halloween πλησιάζει γρήγορα και ενώ είναι συνήθως ζωντανό στις Ηνωμένες Πολιτείες, τις τελευταίες δεκαετίες έχει φτάσει και στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Αν και ήταν δημοφιλές στην Ελβετία γύρω στο 1999 και το 2000, σήμερα δεν μπορεί να ανταγωνιστεί με το πολύχρωμο ελβετικό καρναβάλι.
Ιστορικά, το ίδιο το Απόκριες πηγαίνει πίσω χιλιάδες χρόνια στην εποχή των Κελτών. Το τέλος της συγκομιδής και η αρχή του χειμερινού ηλιοστάτη σημειώθηκαν "All Hallows Eve". Ήταν μια εποχή που οι άνθρωποι πίστευαν ότι οι νεκροί περιπλανημένοι στη γη.
Παρ 'όλα αυτά, το Halloween στην Ελβετία είναι κυρίως μια υπόθεση γειτονιάς σε ορισμένες κοινότητες. Ως εκ τούτου, Απόκριες γεγονότα όπως φάρσα ή κέρασμα δεν έχουν πιάσει ποτέ. Για να είμαι ειλικρινής, ποιος χρειάζεται αποκριές σε μια χώρα που έχει περισσότερο καλυμμένα φεστιβάλ καρναβαλιού κατά κεφαλήν από οπουδήποτε αλλού στον κόσμο;
Διασκέδαση για μέρες στη γιορτή του Fasnacht Carnival
Αν και οι Ελβετοί άνθρωποι θέλουν να ντύνονται για κάθε περίσταση, προτιμούν ένα παραδοσιακό στοιχείο. Μια μεγάλη γιορτή, Fasnacht Το καρναβάλι είναι γεμάτο από ανθρώπους που φορούν περίτεχνα κοστούμια, συγκροτήματα που παίζουν μουσική, φαγητό, ποτά και γενική διασκέδαση. Ως εκ τούτου, είναι καιρός για τους καλούς συμπεριφερόμενους Ελβετούς να αφήσουν τελικά τα μαλλιά τους κάτω.
Μπορείτε να το αρχίσετε να τον αισθάνεστε τον Φεβρουάριο. Σύμφωνα με μια παλιά γερμανική θυσιαστική πρακτική, κατά τη διάρκεια του Φασνάχτ θα πρέπει να απομακρύνετε τους δαίμονες και να γιορτάσετε το τέλος του χειμώνα. Παραδοσιακά αρχίζει «Βρώμικη Πέμπτη» - την Τρίτη πριν αργός. Επειδή η Lent ξεκινά 40 ημέρες πριν από το Πάσχα, οι ημερομηνίες επομένως αλλάζουν κάθε χρόνο. Αν και οι άνθρωποι σε ορισμένες περιοχές αρχίζουν να γιορτάζουν το Fasnacht ήδη τον Νοέμβριο του 11th, οι εορτασμοί αρχίζουν συνήθως μετά τα Χριστούγεννα, Ιανουάριος 6th. Αυτή είναι η στιγμή που οι άνθρωποι βγάζουν τις μάσκες τους και ξεκινά η ελβετική γιορτή του καρναβαλιού!
Τελωνεία και παραδόσεις στο Ελβετικό Καρναβάλι
Αν και οι εκδηλώσεις αποκριών αφορούν κυρίως καραμέλες, κοστούμια και πάρτι, η ελβετική γιορτή του καρναβαλιού είναι πολύ πιο περίπλοκη. Τα έθιμα διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή, αλλά υπάρχουν ορισμένα παράλληλα. Ομοίως με τις Απόκριες, οι νύχτες μεταξύ του χειμώνα και της άνοιξης είναι μια εποχή που τα κακά πνεύματα περιφέρονται. Αυτή η περίοδος καλωσορίζει επίσης μια νέα ζωή και ένα ξύπνημα της φύσης. Είναι όλα σχετικά με το αντίο στο χειμώνα και το χαιρετισμό στην άνοιξη! Επιπλέον, λίγο πριν ξεκινήσει η περίοδος νηστείας (ή Σαρακοστή), οι άνθρωποι καταναλώνουν τα υπόλοιπα χειμερινά καταστήματα και έχουν τον εαυτό τους γλέντι.
Η γιορτή του καρναβαλιού στο Fasnacht συμβολίζεται από έναν τεράστιο αριθμό διαφορετικών χαρακτήρων. Σε γενικές γραμμές, όταν εκτελούν, εμφανίζονται ως μια ενιαία ομάδα ενός τύπου χαρακτήρα. Στις περισσότερες περιπτώσεις αλληλεπιδρούν παιχνιδιάρικα μεταξύ τους. Και ενώ σε πάρτι αποκριών μπορείτε συνήθως να δείτε νοσοκόμες, διασημότητες ή χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων, οι φορεσιές Fasnacht είναι τρομακτικές και υπερφυσικές. Θα δείτε δαίμονες, μάγισσες, αστεία, φιγούρες ζώων και πολλές άλλες άγριες προσωποποιήσεις.
Οι συμμετέχοντες καρναβαλιού περπατούν στους δρόμους με όμορφα χρωματιστά φανάρια, ενώ μεγάλες μπάντες ή Guggen παίζουν μουσική εκτός μουσικής. Όσο πιο δυνατά, τόσο καλύτερα!
Φέρτε μια ελβετική γεύση στο Happy Halloween σας
Ενώ το ελβετικό καρναβάλι απέχει ακόμη μήνες, είναι μια ατελείωτη πηγή έμπνευσης για τις επερχόμενες αποκριές σας. Απομακρύνετε τα κακά πνεύματα με ένα τρομακτικό κοστούμι! Να είστε δημιουργικοί και έξυπνοι. Βγείτε από το αναμενόμενο και ενσωματώστε ένα παραδοσιακό στοιχείο. Επιπλέον, θα έχετε ένα υπέροχο παρασκήνιο για το κοστούμι σας, το οποίο όλοι θα θέλουν να γνωρίζουν.
Μια άλλη δημοφιλής παράδοση αποκριών είναι να διακοσμήσετε τα παράθυρά σας με Jack-O-φανάρια. Ομοίως, σε πολλά ελβετικά φεστιβάλ, οι άνθρωποι τοποθετούν κεριά σε κολοκύθες και φανάρια. Το φως κυνηγά μακριά τα σκοτεινά πνεύματα.
Σε περίπτωση αμφιβολίας, στρέψτε την καραμέλα! Όλοι το ξέρουμε και όλοι το αγαπάμε. Ευτυχώς, οι Ελβετοί γνωρίζουν την καραμέλα τους. Είναι υψηλής ποιότητας, συχνά από μια φυσική, βιώσιμη παραγωγή και απολύτως νόστιμο. Συσκευασμένα τακτοποιημένα πολύχρωμα περιτυλίγματα, μπορείτε να δώσετε μακριά μαστίχα καραμέλα, σοκολάτα, υποκαταστήματα, βυθίσματα βύνης, φυσικές σοκολάτες φουντουκιού, πασχαλιές σοκολάτας και άλλες τήξη ελβετικών ειδικοτήτων. Το υπέροχο είναι ότι μπορείτε να τα πάρετε όλα σε διάφορα μεγέθη, εδώ.
Τέλος, μην ξεχάσετε να τραγουδήσετε, να χορέψετε και να διασκεδάσετε! Αφήστε να χαλαρώσετε όπως οι Ελβετοί στο Fasnacht και απολαύστε χαρούμενες Απόκριες!
πηγή: https://swissmade.direct/el/blog/%CE%95%CE%BB%CE%B2%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%AE-%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%BD%CE%B1%CE%B2%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CF%8D/
Σεβ. Φλωρίνης, ματαιώσετε τὸ Καρναβάλι!
Παραθέτομεν ἀπόσπασμα ἀπὸ ἔκκλησιν τῶν κυρίων Γρ. Γρηγοράκη καὶ Ἀθ. Πεϊτσίνη πρὸς τὸν Σεβ. Φλωρίνης:
«Σεβαστοὶ Πατέρες, ἡ Πτολεμαΐδα μὲ τὴν βοήθεια τοῦ Θεοῦ, ἀλλὰ καὶ μὲ τὴν ἐνεργὸ δράση τοῦ ἁγίου Ἐπισκόπου Αὐγουστίνου Καντιώτη, ἔμεινε ἀμόλυντη ἀπὸ τέτοιου εἴδους παρελάσεις. Πιστεύοντας πὼς «οἱ παρελάσεις τῶν ὁμοφυλοφίλων εἶναι σοβαρὴ ὑπόθεση ἁμαρτίας, ἐνῶ ἡ παρέλαση τοῦ Καρνάβαλου εἶναι σοβαρότερη, γιατί εἶναι ὑπόθεση ἄρνησης τῆς Πίστεώς μας» καὶ ἐπιπλέον, ὅτι «Δὲν ὑπάρχει καμμία ἀμφιβολία ὅτι ὁ Καρνάβαλος εἶναι πομπὴ τοῦ Σατανᾶ… Ὁ ἀκολουθῶν αὐτὰς γίνεται ἀρνητὴς τῆς ἐν τῷ βαπτίσματί του Ὁμολογίας πίστεως» (Πατὴρ Αὐγουστῖνος), σᾶς καλοῦμε νὰ ἀναλάβετε δράση, ὥστε ὄχι ἁπλῶς νὰ παρακαλέσετε, ἀλλὰ νὰ ἀπαιτήσετε ἀπὸ τοὺς ἰθύνοντες καὶ διοργανωτὲς τὴν ματαίωση αὐτῆς τῆς «πομπῆς τοῦ Διαβόλου», ὅπως τὴν ἀποκαλοῦσαν οἱ Ἅγιοι Πατέρες.
…τὸ 2012 ὁ πρώην Μητροπολίτης Θεόκλητος κατάφερε νὰ ματαιώσει τὸ καρναβάλι τοῦ χωριοῦ Γαλάτεια, ὅταν προειδοποίησε τοὺς τοπικοὺς ἄρχοντες πὼς ἂν τυχὸν ἔκαναν καρναβάλι, θὰ τοὺς ἔπαιρνε τὸν ἱερέα τοῦ χωριοῦ καὶ θὰ τὸν πήγαινε σὲ ἄλλα χωριὰ ποὺ δὲν εἶχαν παπὰ νὰ τοὺς λειτουργήσει.
Δεύτερον, ὅτι, τὸ ἴδιο ἔτος, ἡ Μητρόπολη Ἀλεξανδρουπόλεως καταδίκασε καὶ αὐτὴ τὶς καρναβαλικὲς ἐκδηλώσεις διαμαρτυρόμενη ποὺ κάποιοι ἤθελαν «νὰ κάνουν θεσμὸ στὴν πόλη μία τέτοια παρωδία, μία τέτοια γελοιότητα!» Τὴν ἐποχὴ ἐκείνη, Σεβασμιώτατε, ἐσεῖς ἤσασταν Πρωτοσύγκελλος τῆς ἐν λόγῳ Μητροπόλεως, πρᾶγμα ποὺ σημαίνει ὅτι κι ἐσεῖς ἤσασταν σύμφωνος μὲ αὐτὴ τὴν στάση. Θὰ ἐπιτρέψετε, λοιπόν, τώρα νὰ λάβει χώρα μία τέτοια «παρωδία» καὶ «γελοιότητα» στὴν Πτολεμαΐδα;».
πηγή: https://orthodoxostypos.gr/%cf%83%ce%b5%ce%b2-%cf%86%ce%bb%cf%89%cf%81%ce%af%ce%bd%ce%b7%cf%82-%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b9%cf%8e%cf%83%ce%b5%cf%84%ce%b5-%cf%84%e1%bd%b8-%ce%ba%ce%b1%cf%81%ce%bd%ce%b1%ce%b2%ce%ac%ce%bb/
ΣΧΟΛΙΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΟΚΡΑΤΙΑΣ: Όπως ακριβώς οι παγκοσμιοποιητές απαγόρευσαν το καρναβάλι με πρόσχημα τον Κορωνοϊό (ενώ την ίδια ώρα δεν απαγόρευαν τη μετακίνηση με μέσα μαζικής μεταφοράς στα οποία επίσης κολλούσες Κορωνοϊό από παρόμοιο συνωστισμό ανθρώπων) κατά την αποτυχημένη (ευτυχώς χάρης τον πόλεμο που ξεκίνησαν οι Ρώσοι στην Ουκρανία αλλάζοντας τις νεοταξικές προτεραιότητες) απόπειρά τους να δομήσουν μια παγκοσμιοποιημένη κοινωνία δίχως παραδόσεις (και θρησκείες μιας που απαγορεύονταν η είσοδος και σε ναούς) για να αποδεχτούν άπαντες τη μια και μόνο δική τους (π.χ. όπως θα συνέβαινε αυτό αν η επόμενη γενιά ανθρώπων μεγάλωνε σε έναν εξωγήινο πολιτισμό εξαφανίζοντας έτσι την ιστορική τους μνήμη), ακριβώς το ίδιο κάνουν απαγορευτικά όπως βλέπουμε και πάσης φύσεως θρησκόληπτοι άνθρωποι με διαφορετικό πρόσχημα (π.χ. παρουσιάζοντας ως ‘’διαβολικό’’ το οτιδήποτε διαφέρει από τη θρησκεία τους) που θέλουν να κυβερνάται θεοκρατικά μια κοινωνία από τους παπάδες τους (όπως γινότανε κάποτε επί Βυζαντίου). Για τον ίδιο λόγο λοιπόν απορρίπτουμε ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΥΟ ΠΛΕΥΡΕΣ για να συνεχίζει να υπάρχει η διαφορετικότητά μας και παραδοσιακά (στην περίπτωση και του καρναβαλιού), όσο και αν η δεύτερη πλευρά χρησιμοποιεί ‘’αντισυστημικό’’ προσωπείο φορώντας πατριωτικό, εθνικιστικό, εθνικοσοσιαλιστικό ή οποιονδήποτε άλλον φερετζέ για εξαπάτηση με σκοπό να πάρει κυβερνητικά τη θέση των παγκοσμιοποιητών! Και η εξαπάτηση αυτή εξακριβώνεται πανεύκολα, άμα παρατηρήσουμε για παράδειγμα τη θρησκόληπτη ρητορική που χρησιμοποιούν πολιτικά κόμματα ή κινήματα ενώ δεν είναι θρησκευτικά για να δικαιολογηθεί κάτι τέτοιο...ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ!!!