Πώς χτίστηκε ο Παρθενώνας. Πώς ανέβαζαν μάρμαρα 10 τόνων, σε 15 μέτρα ύψος, σε 20 λεπτά! Ο δρόμος της λιθαγωγίας από την Πεντέλη στον Ιερό Βράχο….Η οικοδόμηση του Παρθενώνα ήταν ένα τεχνολογικά καινοτόμο και, φυσικά, εξαιρετικά δύσκολο έργο για τους αρχαίους Έλληνες.
Κατάφεραν με την τεχνολογία τους να εξορύξουν, να μεταφέρουν και να ανεβάσουν τεράστιες ποσότητες μαρμάρου από την Πεντέλη, στον βράχο της Ακρόπολης.
Στα έργα της Ακρόπολης εργάστηκαν ελεύθεροι πολίτες, άποικοι, δούλοι και μαρμαράδες από την Πάρο, τη Νάξο και τη Μικρά Ασία.
Η Αθήνα έγινε εργοτάξιο
Χιλιάδες τεχνίτες έχτισαν τον Παρθενώνα σε χρόνο ρεκόρ. Το 447 π.Χ., κατά τη «Χρυσή Εποχή του Περικλή», ξεκίνησε η κατασκευή του Παρθενώνα, του μεγαλύτερου κτιρίου της Ακρόπολης.
Η κατασκευή έγινε από τους αρχιτέκτονες Ικτίνο και Καλλικράτη, ενώ καθήκοντα γενικού διαχειριστή είχε ο Φειδίας. Η Αθήνα μετατράπηκε σε εργοτάξιο. Για την κατασκευή του Παρθενώνα εργάστηκαν χρυσοχόοι, χαλκουργοί, μαρμαρογλύπτες, ξυλουργοί, σχοινουργοί και ιδιοκτήτες βοδιών. Λέγεται ότι ανάμεσα στους χιλιάδες εργάτες ήταν και ο Αθηναίος φιλόσοφος Σωκράτης, ο οποίος ήταν λιθοξόος. Τα έργα ολοκληρώθηκαν μέσα σε 8 χρόνια.
«Οδός Λιθαγωγίας»: Ο δρόμος από το λατομείο της Πεντέλης προς την Ακρόπολη
Τουλάχιστον 20 χιλιάδες τόνοι πεντελικού μαρμάρου χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή του Παρθενώνα. Για να μεταφέρουν τα μάρμαρα οι αρχαίοι τεχνίτες έχτισαν την «οδό Λιθαγωγίας».
Ο δρόμος ξεκινούσε από το λατομείο στο σπήλαιο του Νταβέλη στην Πεντέλη και κατέληγε στη νότια πλευρά της Ακρόπολης.
Το ταξίδι κρατούσε περίπου 6 ώρες. Υπολογίζεται ότι υπήρχαν περίπου 20 βαγόνια που κάλυπταν το δρομολόγιο δέκα φορές την ημέρα.
Ο συντονισμός ήταν περίπλοκος και άψογος, καθώς όλα έπρεπε να φτάσουν στο εργοτάξιο της Ακρόπολης την κατάλληλη στιγμή και όχι νωρίτερα για να αποφευχθεί ο συνωστισμός. Όταν έφταναν τα μάρμαρα, οι εργάτες έπρεπε να τα σηκώσουν στον ιερό βράχο.
Τους ήταν αδύνατο να το κάνουν μόνο με τη σωματική τους δύναμη. Χάρη στις μηχανικές γνώσεις και την εφευρετικότητά τους, ανακάλυψαν τρόπους ανύψωσης που έμοιαζαν με σύγχρονες μεθόδους.
Κατασκεύασαν αυτοσχέδιους γερανούς με τεράστιες τροχαλίες στις οποίες προσαρμόστηκαν τσουλήθρες εκατέρωθεν για να λειτουργήσουν ως αντίβαρα. Εκτός από αυτή τη μέθοδο, οι τεχνίτες κατασκεύαζαν και ξύλινους γερανούς.
Οι αρχαιολόγοι υπολογίζουν ότι 8 μεγάλοι γερανοί και άλλοι μικρότεροι εργάστηκαν γύρω από τον Παρθενώνα, κυρίως μέσα στον υπό κατασκευή ναό. Εκμεταλλευόμενοι τις αρχές και τους νόμους της φυσικής χρησιμοποίησαν κατάλληλους μοχλούς και τροχαλίες που πολλαπλασίαζαν τη στιγμή της δύναμης.
Ήταν τόσο καλοφτιαγμένα που μπορούσαν να σηκώσουν ένα μάρμαρο δέκα τόνων σε ύψος 15 μέτρων σε είκοσι λεπτά.
Παρόμοιες τεχνικές συσκευές χρησιμοποιήθηκαν στην αποκατάσταση του Παρθενώνα το 1984. Από το 2017 στο Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου στεγάζεται ο γερανός, ο οποίος κατασκευάστηκε στη Γαλλία και εξυπηρετούσε τις εργασίες αποκατάστασης συνεχώς για 33 χρόνια.
Πρόκειται για μια ιστορική μηχανή στην κατασκευή της οποίας συμμετείχε και ο αρχιτέκτονας και αναστηλωτής του Παρθενώνα Μανώλης Κορρές. Ο ιστορικός γερανός του Παρθενώνα εκτίθεται στο μουσείο του Λαυρίου για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
πηγή: https://destora.com/pos-chtistike-o-parthenonas-pos-anevazan-marmara-10-tonon-se-15-metra-ypsos-se-20-lepta-vinteo/
ΣΧΟΛΙΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΟΚΡΑΤΙΑΣ: Και κοιτάζοντας ευρύτερα το όλο πολιτισμικό αυτό ζήτημα, παρατηρούμε ότι αν εξαφανίζονταν από προσώπου γης και όλοι οι υπόλοιποι Λευκοί Ευρωπαίοι που έχτισαν και την παραπάνω γέφυρα στην Αιθιοπία αιώνες πριν, τότε ολόκληρη η ανθρωπότητα θα επέστρεφε πολιτισμικά στην εποχή των σπηλαίων όταν για παράδειγμα εκείνοι οι ντόπιοι κάτοικοι ήταν ανίκανοι να την ανακατασκευάσουν (άρα καταρρίπτεται πανηγυρικά κάθε αντιρατσιστικό επιχείρημα που λέει ότι όλες οι ανθρώπινες φυλές μπορούν να παράγουν πολιτισμό αν τις μάθουν κάποιοι το πως σε περίπτωση που αδυνατούν από μόνες τους) και έτσι την διέσχιζαν με σκοινιά (όπως βλέπουμε) παρόλο που είδαν εκείνους τους Ευρωπαίους πως την έφτιαξαν! Υπενθυμίζοντας συμπληρωματικά και τα εξής σχετικά (από ένα άλλο διαδικτυακό σχόλιο):
Κάτσε ρε ανώνυμε, τι εκμετάλλευση του «τρίτου κόσμου» και «αποικιοκρατίες» μας τσαμπουνάς? Μάθε θλιβερό θύμα της πολιτικής ορθότητας και της αντι-λευκής προπαγάνδας, οτι οταν οι λευκοί πήγαν στην Αφρική το μόνο που υπήρχε εκεί ήταν κάτι ελεεινά λασποχώρια γεμάτα με πυθικανθρώπους τρωγλοδύτες που δεν είχαν ανακαλύψει καν τον τροχό!!! Ολες οι χώρες της Αφρικής ιδρύθηκαν απο λευκούς! Το ίδιο και οι πόλεις, καθώς και όλες οι υποδομές, τα νοσοκομεία, οι δρόμοι, οι αποχετεύσεις, οι σιδηρόδρομοι, όλα κατασκευασμένα απο τους λευκούς! Τα εκατοντάδες εκατομμύρια των νέγρων της Αφρικής σήμερα επιζούν λόγω τής φιλανθρωπίας των Ευρωπαίων όπου οργανώσεις στέλνουν τρόφιμα και ιατροί σπεύδουν να τούς σώσουν από το AIDS, τον έμπολα, τον κίτρινο πυρετό, την ελονοσία, την χολέρα και όλα τα άλλα δεινά τους! Ο δε πρωτογονισμός και η χαμηλή νοημοσύνη τους φαίνονται στην μεταμόρφωση τής Αφρικής μετά την αποχώρηση των Ευρωπαίων από αυτήν, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την παλαιά ΡΟΔΕΣΙΑ. Εκτάσεις απέραντες όπου ευδοκιμούσαν οι κάθε είδους καλλιέργειες, από τα σιτηρά έως τις μπανάνες, που αρκούσαν να θρέψουν όλην την Γη. Χώρα πλούσια σε κάθε είδους ορυκτά, ποταμοί με όχθες από αχάτη, σπάνια μέταλλα, ουράνιο κτλ! Ηταν από τις πλουσιότερες χώρες του κόσμου και ο πληθυσμός ήταν καλοζωϊσμένος. Μετά, όταν ανέλαβε ο Μουγκάμπε και οι αγριάνθρωποι του και έδιωξαν τους Λευκούς εδημιουργήθη εκεί η επίγειος κόλασις που ονομάζεται ΖΙΜΠΑΜΠΟΥΕ. Η παραγωγή κατεστράφη καθώς είναι ανίκανος γιά γεωργός ή παραγωγός ο Νέγρος. Η χώρα ήταν αδύνατον να λειτουργήσει στοιχειωδώς, η οικονομία κατέρρευσε, ο πληθωρισμός εκτινάχτηκε σε δυσθεώρητα ύψη και μαζί με την πείνα έπεσε κάθε άλλο δεινόν, η δημοσία υγιεινή έπεσαν στο μηδέν, ενεφανίσθη η χολέρα και η πανώλης. Θερίζει ο κίτρινος πυρετός και η ελονοσία και ωσαν να μην έφθαναν αυτά, ο αποκτηνωμένος πληθυσμός των Νέγρων που συνουσιάζεται κτηνωδώς και ανεξέλεγκτως, δίχως προφυλάξεις κτλ, αποδεκατίζεται από το AIDS ενώ ταυτοχρόνως ο πληθυσμός της Αφρικής αυξάνει με γεωμετρική πρόοδο, το 1950 ήταν 220 εκατομμύρια και το 2013 έφθασε το 1,1 δισεκατομμύριον, με εκατομμύρια νέγρους να κατακλύζουν την Ευρώπη και την Αμερική οπου ζουν δίχως να δουλεύουν, αποκλειστικά συντηρούμενοι απο τα φράγκα των λευκών κορόιδων!!!
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Συνεπώς, ΚΑΝΕΝΑ μνημείο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως ‘’παγκόσμια’’ κληρονομιά στα πλαίσια της αντιρατσιστικής ‘’ισότητας’’ των παγκοσμιοποιητών, παρά μόνο κληρονομιά του συγκεκριμένου λαού που το έχτισε, για τον ίδιο λόγο που και το δικό σου σπίτι (με τον τρόπο που το έφτιαξες) δεν αποτελεί κληρονομιά ολόκληρης της ανθρωπότητας που παρά μόνο το κοιτάζει!